Choroby układu oddechowego człowieka to te najczęściej spotykane. To właśnie dlatego na ich temat powstaje tak wiele opracowań, które dedykowane są, zarówno lekarzom, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę, jak i zwykłym ludziom, którzy po prostu interesują się tym tematem. W tej chwili znaleźć można naprawdę wiele rzetelnych książek, które poruszają problem, jakim są choroby układu oddechowego różnego typu – zakaźne i nie, bakteryjne czy wirusowe. Warto wyodrębnić te najlepsze, które faktycznie są w stanie dostarczyć odpowiednią wiedzę. Ranking książek o tej tematyce na pewno pozwoli nauczyć się rozpoznawać choroby układu oddechowego niezakaźne, jak i te, którymi można się zarazić. Jest to podstawowa lektura w tych czasach.

5. "Rekomendacje diagnostyki i leczenia astmy", Adam Antczak i Agata Dutkowska

To opracowanie jest stosunkowo krótkie, ponieważ liczy sobie jedynie 80 stron, ale rzetelna wiedza, która jest w nim zamknięta, z całą pewnością dostarczy Ci niezbędnych informacji. W tym kieszonkowym wręcz wydaniu przedstawione zostały najnowsze badania wykonywane w kierunku astmy oraz sposoby na radzenie sobie z chorobą. Książka ta jest kierowana zwłaszcza do lekarzy, którzy pracują w przychodniach oraz na oddziałach powiązanych z chorobami płuc.

4. "Rekomendacja diagnostyki i leczenia POChP", Adam Antczak, Damian Tworek

Kolejna mało formatowa propozycja współautora Adama Antczaka. W tej książce ocenie poddane zostały objawy oraz rokowania pacjenta, który choruje na POChP, czyli przewlekłą obturacyjną chorobę płuc. Z opracowania dowiesz się można, jakie prawa ma taki pacjent oraz jakie badania niezwłocznie powinny zostać wykonane. Dzięki przystępnemu językowi, to miniaturowe wydanie może być czytane nie tylko przez lekarzy, ale również przez chorujących.

3. "Choroby układu oddechowego", Tadeusz Płusa

W tej książce znaleźć możesz pełne kompendium wiedzy na temat chorób układu oddechowego. Poznać można między innymi różne choroby układu oddechowego zakaźne, jak i choroby układu oddechowego bakteryjne i wirusowe. Po książkę sięgnąć powinni wszyscy ci, których szczególnie interesuje, jakie są choroby płuc. W końcu problemy z układem oddechowym są jednymi z najczęstszych, tuż obok chorób nowotworowych i krążeniowych. Książka ma prawie 300 stron i jest kompetentna. Na pewno pomoże Ci zarówno uporządkować wiedzę, jak i przekaże nowe ciekawostki.

2. "Mój każdy oddech. Poradnik, jak żyć z POCHP", Rick Hodder i Susan Lightstone

Jest to doskonały poradnik dla każdego 50% off with codereplica swiss watches, kto zmaga się z chorobami układu oddechowego. Dzięki temu codzienne życie może okazać się mniej dotkliwe, a chorująca osoba jest świadoma swoich możliwości. Wiadomo przecież, jak uciążliwe są choroby układu oddechowego, a ta książka może pomóc je zrozumieć.

1. "Infekcje układu oddechowego. Wybrane aspekty diagnostyki i terapii", pod redakcją Haliny Batury-Gabryel

Zdecydowanie numer jeden. Monografia doskonale sprawdzi się dla lekarzy rodzinnych, którzy chcieliby zgłębić problem, jakim są choroby układu oddechowego. Wiedza przekazana w fachowy, ale czytelny sposób na pewno trafi do każdego. Podane przykłady łatwiej pomagają zrozumieć problem.